Creatieve infomarkt Gent

Zondag 11 september

Vorige week dinsdag mochten ook wij het aankondigen: de creatieve infomarkt in Gent die gisteren, zondag 11 september plaatsvond.

En een gebeurtenis werd het! Je vindt hier een heel mooi verslag van een Vlaamse lotgenote die het event bezocht, verlucht met meer dan 50 prachtige foto’s.

Iemand van ME Centraal had het grote geluk het te mogen bezoeken, met nadruk op ‘grote geluk’. Want heel veel Vlaamse lotgenoten die qua afstand niet ver woonden, hadden dat geluk niet. Zelfs de inspiratrice en organisatrice ervan, mede-oprichtster van 12 ME, kon er niet bij zijn vanwege de ernst van haar ME. Hoe groots is het dan niet, dat zij toch zoiets tot stand weet te brengen…

Niet alleen de locatie getuigde van klasse, ook de inrichting van het gedeelte waar mooie spulletjes werden verkocht,  door ME-patiënten en vrienden en verwanten gemaakt.

En de weide aan de zijkant van het gebouw, waar de kinderen de grootste lol hadden en onder professionele begeleiding leuke spelletjes deden. Natuurlijk werkte ook het weer geweldig mee.

Al met al een licht en blij feest, omdanks de intrieste aanleiding: dat ME-patiënten nog grotendeels zelf geld moeten genereren voor broodnodig onderzoek naar hun ziekte. Dat politek en wetenschap dat eens tot zich door lieten dringen. Overigens: de markt bracht samen met wat eerdere inkomsten € 800,= op. Wat in het kader van de Triple Tuesday Actie van de Open Medicine Foundation in november verdrievoudigd wordt.

Ons rest alleen 12ME te feliciteren en te bedanken met wat zij organiseerden én hoe…

zie ook de post op fb

Een gedachte over “Creatieve infomarkt Gent

  1. Pingback: Creatief infomarktje te Gent: foto’s en verslag – 12ME

Plaats een reactie