De Europese Petitie – een nieuwe lente, een nieuw geluid.

De initiatiefnemers van de Europese Petitie ter erkenning en subsidiëring van ME hebben nu een eigen naam – de European ME Coalition (EMEC). Ook hebben zij, gebruik makend van de heersende Corona-‘stilte’, een website gecreëerd.

Er kan door dezelfde oorzaak voorlopig ook nog worden gestemd. Hoe, vind je hier in 10 talen, waaronder Nederlands.

Evelien en haar team schrijven:

Beste vrienden,

Hopelijk maken jullie het bij het lezen van dit bericht goed.

De COVID-19 uitbraak laat diepe sporen na op onze volkeren. Wij hopen dat het jullie en degenen die jullie na aan het hart liggen goed gaat.

Ondanks de moeilijke omstandigheden komen er hoopvolle tekenen uit onze community. Velen van ons werken nog steeds onvermoeibaar door om over heel de wereld de situatie van ME-patiënten te verbeteren. Dat is een reden tot hoop.

Zoals jullie weten, werkt onze groep aan een project om binnen de Europese Unie bewustzijn van ME te genereren. De COVID-19 maatregelen hebben voor een pauze gezorgd in ons actief opkomen voor  de belangen van ons allemaal, omdat alle bijeenkomsten moesten worden uitgesteld.

Wij proberen van de zo vrijgekomen tijd gebruik te maken om onze interne communicatie te herstructureren en te verbeteren, zodat onze groep sterker en efficiënter zal kunnen werken zodra onze projecten hervat kunnen worden.

We hebben wat dat aangaat goed nieuws, dat we graag met jullie willen delen. We hebben een officiële naam aangenomen: de European ME Coalition (EMEC). Bovendien lanceren we bij dezen onze nieuwe website, die je hier kunt vinden: http://europeanmecoalition.wordpress.com/

Wij zijn er zelf heel trots op en hopen dat jullie er net zoveel prijs op zullen stellen als wijzelf.

Alle goeds van het hele team,
Francis, Alice, Michiel, Joachim, Giada en Evelien

Foto’s: EMEC
gepubliceerd ism ME Vereniging België en ME-gids.net

Zie ook onze eerdere berichten hier, hier, hier en hier. 

mec-european parliament

Plaats een reactie