Gebroken hart

Onderstaand gedicht schreef ME-patiënte Jannie Thoma zeer recent, toen iemand die ze al zeer lang kende haar ineens de beste raad ooit gaf: ze moest maar gaan zwemmen, in plaats van ME nieuws op haar facebook te schrijven…

ik heb een gebroken hart
ik had het nooit verwacht
maar heb het ooit wel eens gedacht
gevoelt ook wel, binnen in mij iIemand voor wie ik heel veel aanzien had
heeft me diep van binnen
en op mijn ziel getrapt

respect en liefde
gaf ik diegene
voor zover ik weet
al die tijd.
het moet steeds van twee kanten komen
helaas, heeft die ander mij
mijn respect ontnomen

ik heb een gebroken hart
de tijd zal de wonde helen
met tranen in mijn ogen
schrijf ik dit neer
goed komen
doet het niet weer

ik heb een gebroken hart
ja, dat doet pijn
weer een ervaring rijker
morgen
zal het wel weer beter gaan
maar nu
nu is het even niet zo fijn

Jannie Thoma

Een gedachte over “Gebroken hart

Plaats een reactie