DEZE WEEK BIJ….

Informatie van andere Nederlandstalige ME-kanalen

🔹 Anil about ME

…wijst deze week op een podcast van huisarts Jojanneke Kant, met gezamenlijk zo’n 40.000 volgers op LinkedIn en Instagram. Zij heeft met haar patiënt Sophie, die aan ME lijdt, en een collega, een podcast over ME gemaakt.

Sinds gisteren is ook het transcript beschikbaar

🔹  #NietHersteld Nederland

…besteedt deze week aandacht aan een podcast met Fred Verdult, Lou Corsius en Caroline van Kessel over poliklinieken. Te beluisteren via Spotify.

Zie verder voor alle info -waaronder wederom geplaatste indrukwekkende posters –  de fb-pagina van #NietHersteld Nederland  

🔹12ME

… 12ME had recent contact met het RIZIV, het VAPH en het federaal kabinet Volksgezondheid. En publiceerde op 24 april een artikel dat een korte update geeft van hun advocacy achter de schermen.

Je vindt verslagen van alle drie overleggen terug op de website van 12ME.

🔹 ME-Gids

Kampt helaas op dit moment met problemen met de bereikbaarheid van zowel de website als de fb-pagina. Wij wensen dit belangrijke info-kanaal veel sterkte voor een snelle oplossing.

ME Vereniging België

… schonk vorige week o.a. aandacht aan de Engelse versie van Anneke Vliegen’s boek Erken ME.

🔹 ME/cvs Vereniging

…is een mooi vormgegeven nieuwe reeks oproepen gestart onder de titel “We zijn er ook om elkaar te helpen”. Deze week met als onderwerp: “Heb jij een MRI gehad voor je de diagnose ME/CVS kreeg? Wat was daarbij je ervaring?”

🔹 Millions Missing Holland

..publiceerde deze week een werkelijk geweldig uitgebreid overzicht van alle symposiums en conferenties in mei en juni.  Je vindt het hier.  

Daarnaast gaan we richting 12 mei. MMH zal in aanloop naar 12 mei elke dag ingaan op een aspect van ME/CVS. In dezelfde fb-post aandacht voor de acties van #MEAction.

🔹 Steungroep ME en Arbeidsongeschiktheid

…besteedt deze week aandacht aan de Internationale conferentie over ME/CVS en Long Covid met vooraanstaande wetenschappers uit Europa, de Verenigde Staten en Nieuw Zeeland. Georganiseerd door patiënten, om de stem van patiënten te versterken. Online te volgen, aanmelding is gratis: https://unitetofight2024.world/


Tips en tekstbijdragen zijn welkom via mecentraal@gmail.com. We behouden ons uiteraard het recht voor die al dan niet op te nemen, zo nodig in geredigeerde vorm. Vermeld altijd de link naar de bron.

Sommige posten die van extra belang zijn, herhalen we soms.

Team ME Centraal
zie ook de post op fb

Plaats een reactie