Een uitje ondernemen of een afspraak hebben wanneer je ME hebt

Zomaar wat gedachten….

Steunkousen aan?
Voldoende ORS of zout water gedronken?
Hulpmiddelen mee? (Rolstoel, scootmobiel, wandelstok)
Extra medicatie genomen en ingepakt? (Pijnstilling, betablokkers)
Voldoende vooraf gerust?

Informatie verzameld over waar naar toe te gaan indien buiten de deur? Is plat liggen ter plekke mogelijk?
Choreografie besproken? (Wie zit waar om te voorkomen dat ik naast de ergste kletskous lig. Maar ook: vragen of mensen niet door elkaar willen kletsen)
Een maximale tijd afgesproken? (Met mezelf en met anderen)
Verwachtingen gemanaged? (Ik kan niet lang alert blijven en moet vaak sneller dan gehoopt een afspraak afkappen)
Hoe ziet de rest van de week eruit? Is er voldoende hersteltijd?
Werkt het weer mee? (Te warm weer betekent meer klachten)
Schoon shirt mee? (Want na een inspanning als even kletsen ben ik drijfnat van het zweet)
Erna warme dekens in de buurt? (Want na de eerste klap krijg ik een kou-aanval)

Zie ook de post op Facebook

Plaats een reactie