Deze week bij…

Informatie van andere Nederlandstalige ME-kanalen

šŸ”¹ Not Recovered Belgium

* Keek met vreugde terug op de zeer geslaagde Benefiet (Sas-dag) voor ME/CVS, Long Covid, POTS, Lyme, georganiseerd door Not Recovered Belgium. Inmiddels ook ā€˜verfilmdā€™

* ā€¦startte 3 weken geleden een petitie voor betere zorg voor en meer gesubsidieerde research naar ME en aanverwante ziektes. Iedereen kan hem hier tekenen.

Je kunt die nu ook afdrukken en mensen laten tekenen door de QR-code te scannen. Er hebben al meer dan 1100 mensen getekend!

šŸ”¹ Anil about ME

* besteedde aandacht aan het bericht dat Esther Crawley zich na bijna 32 jaar uit heeft laten schrijven uit het register van de GMC als praktiserend arts. Crawley is een van de boegbeelden van de psychogene benadering van ME, vooral bij jongeren. Uiteraard zal zij nog wel research blijven doen.

šŸ”¹  #NietHersteld Nederland

*ā€ Deze week geen normale aflevering van #NietHersteld – de Podcast, maar een super korte waarin we je even bijpraten over de stand van zakenā€

Zie verder voor alle info -waaronder wederom geplaatste indrukwekkende posters –  de fb-pagina van #NietHersteld Nederland  

šŸ”¹12ME

* Schonk aandacht aan een uitgebreid interview met Professor Stephan Claes over CVS. Prof. Claes is psychiater en hoofd van het diagnosecentrum CVS aan het Universitair Psychiatrisch Centrum van de KU Leuven. In het interview staan een aantal positieve zaken.

* Bekijk nog eens het indrukwekkende gezamenlijke kunstwerk, dit jaar bestaand uit door 90 ME-patiƫnten uit Nederland en Belgiƫ kunstzinnig beschilderde houten lepeltjes. Door de ouders van een van de oprichters van 12ME tot een geheel gevormd als het verenkleed van een pronkende pauw. Meer info vind je hier.

šŸ”¹ME-Gids.net

*Alweer de 20ste video van Jarred Younger, ditmaal een update van de researches die hij de 2e helft van 2024 gaat doen.

* ā€¦.besteedde in meerdere posten aandacht aan de Europese verkiezingen die afgelopen week plaatsvonden. 72 MEP’s en kandidaten tekenden al de #MEcvs-belofte!  

šŸ”¹ME/cvs Vereniging

* bracht de nieuwe subsidieronde van ZonMw onder de aandacht, die 17 juni geopend zal worden.

šŸ”¹Millions Missing Holland

*Kasper Janssen van DeSportarts Utrecht is door het UWV benaderd voor informatie. In oktober mag hij de UWV artsen van Zuid Nederland onderwijs geven over #inspanningsfysiologie. Een persoonlijke en nationale doorbraak wat hem betreft.

Sommige posten die van extra belang zijn, herhalen we soms.

Team ME Centraal
zie ook de post op fb

Plaats een reactie